Löneonsdag

Ja idag är det lön och det var inget glädjeskutt som hoppades när jag såg vad jag får i lön denna månad. Kommer bli en tuff månad men fick ett glädjande besked igår, jobbet på Egmont kärnan är mitt från och med september till minst december så jag är helnöjd.

I lördags var det ju som sagt Kennydagen och det var en fin tillställning massa fina tal till Kenny och han blev helt tårögd vilket en annan också blev, känslig som man är. Vi var en liten skara i logerna som jobba och vi  fick alla jobba hårt vilket man inte riktigt är van vid. Svetten rann och när städningen skulle påbörjas gick strömmen perfekt tajming eller? Nej inte riktigt.

Måste ju även berätta om utgången i måndags, sista sommarklubben måndagsklubben på Swea. Vi trotsade regn, storm och rusk och jag och Kajsa begav oss hem till min bror på förfest. Har helt tappat det här med förfest, nu på sommaren har man ju oftast träffats i stan direkt. Så det blev en riktigt rolig förfest, åkte in till stan vid tolv och då blev det Mogwai sen Swea. Båten gungade och det var inte direkt rusningstrafik..

Idags ska de blåsas bort i Malmö, ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0