Home sweet home

Nu är jag hemma från Prag och har varit det sen igår vid åtta tiden på morgonen. Riktigt skönt att vara borta, men som man brukar säga bort bra hemma bäst och det stämmer så bra. När man är borta ett tag lär man sig att uppskatta vissa saker som man annars tar för givet.

Vi har sagt att det som hände i Prag stannar i Prag men tror ändå att jag får dela med mig lite av vad som hänt dock orkar jag inte berätta in i minsta detalj. Bussresan dit var väl helt ok förutom att jag sov typ 45 min, och när vi kom till Prag typ 5 på morgonen hade vårt hostel gått i konkurs men vi fick ett annat som tur var. Och det första vi gjorde var att ge oss ut på en rundtur genom Prag (skulle kolla vart vi skulle guida), denna rundtur tog typ 4 timmar klockan sju på morgonen började vi fullt normalt. På dagarna har vi antingen guidat eller lyssnat på guidningar och shoppat på gula marknaden / lilla gula marknaden eller kollat runder i shoppningcenteret med 200 affärer eller tittat i andra affärer.

Första kvällen deckade vi klockan tio, andra kvällen var vi och åt på Palanda som sedan skulle bli vår favorit restaurang vi åt där följande 2 kvällar. Men tillbaka till första kvällen vi firade Martina som fyllde 18 och efter restaurangbesöket begav vi oss till ett disco Karlovy Lazne 5 våningar var det, riktigt ballt och riktigt kul förutom alla räliga tjeckier som var lite för närgångna. Min shopping fynd blev två tröjor, två par trosor, en parfym, två halsband, ögonskuggor, necesär och plånbok. Blev en del ändå, dock trodde jag det skulle vara billigare och finnas mer förutom marknaden då.

Nu orkar jag inte berätta mer, så vill ni veta något mer är det bara att fråga här eller kontakta mig personligen typ.

TACK SMTU3 för en underbar resa, vi är bäst! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0