Funderingar.

Sitter här och funderar på detta sjuka ideal vi har i vårt samhälle, hur kan det ha blivit så? Överallt snackas det om olika dieter och hur man ska göra för att gå ner i vikt, vad som är bra och äta och vad som inte är bra. Det sjukaste av allt är ju ändå att de som redan är smala vill bli ännu smalare och det som verkligen behöver gå ner i vikt nu menar jag riktigt överviktiga skiter i det totalt. Ska inte sticka under stolen att jag också vill ha den perfekta kroppen och vara smal men det börjar gå till överdrift. Vissa människor är ju ungefär lika smala som barnen i Afrika som svälter, dem svälter för dem inte har någon mat här i Sverige svälter vi oss trots att det finns gott om mat till alla.

Aja bara en fundering jag fick en måndagskväll när jag sitter här och stoppar i mig kakor mums. Nej men när man ser dem här bilderna börjar man undra:



10 år igen?

'

anorexia?



urk!

Säkert många som tycker detta är snyggt men inte jag fy för alldelles för smalt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra skrivit & håller verkligen meed! :)

2009-01-19 @ 20:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0