Stackars Gäss!

Ni har säkert läst den hemska artikeln på aftonbladet i dag eller så såg ni kanske kalla fakta igår om gässen vars fjädrar blir avplockade när dem fortfarande lever. Själv missade jag kalla fakta igår men tror inte jag hade kunnat titta på det hade börjat gråta för fy fan vad hemskt. Läser just nu artikeln och det är ju fruktansvärt att vi här i Sverige säljer dunet sen. Det är ungefär som med päls när minkarna blir flåda levande jag hatar allt som har med päls att göra och nu hatar jag även dun. Som tur är äger jag inte någon dunjacka / dun täcke / kudde och ingen päls. Fast egentligen vad skulle det göra för skillnad? Då har ju djuren redan utsatts för dessa hemskheter fast det är klart då stödjer man ju inte att djuren behandlas på detta sätt. Tyvärr tror jag att detta problem är precis det samma som med päls att hur vi än gör kommer man fortsätta att behandla gässen så här i vissa länder..

Dunet hamnar i sängar 75 gäss måste plockas för att man ska

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4303856.ab 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0