Framtiden?

Sitter här och funderar nu om vad tusan man ska göra efter studenten? Jag har sagt att jag absolut inte ska börja plugga direkt eftersom jag är sjukt skoltrött och jag spyr snart på allt som heter läxor & prov. Jag vill jobba i sommar och höst och åka ut och resa sen och efter alla mina resor har jag förmodligen kommit på vad jag vill bli och då pluggar jag till det. Men tänk nu om man inte får något jobb efter studenten, okej ska inte vara negativ utan positiv men det är faktiskt låg konjuktur. Och alla 90:or som tar studenten nu vi är ju väldigt många ska söka jobb nu och då kommer det förmodligen bli tufft att hitta ett jobb här om man inte har dem rätta kontakterna. Får hoppas på att min praktik leder till jobb, Karolina verkade faktiskt ha hittat några intressanta platser här i Helsingborg. För jag tror nog att jag vill jobba här ett tag först.. Eller utomlands kanske som reseledare? Äh jag vet faktiskt inte, jag vet ju inte ens om jag vill jobba med något inom Hotell och Turism. Får väl låta tiden gå och se vad det resulterar i en dag vaknar jag kanske upp och vet exakt vad jag vill göra och jobba med får hoppas på det!



Framtiden fast det dröjer nog väldigt många år till dess eller?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0