Vattenläcka vid Råån

Artikel på Hd.se:

Han säger att läckan är allvarlig.

– Det är inte bra. Vi lär inte få tätt på den i dag, säger han.

Det är därför viktigt att invånarna i Helsingborg samt Höganäs är väldigt sparsamma med vattnet. Annars kan det ta slut.

Hur sparsamma - går det bra att duscha?

– Nej, att duscha är inte att tänka på. De kan tvätta sig under armarna max, säger Lennart Olsson.

Att dricka ett glas vatten går dock bra, men inget diskande under rinnande vatten.

Vad händer om det inte sparas tillräckligt?

– Då får vi ett helvete. Vattnet kan ta helt slut, säger han.


Nu går min värld under, jag måste duscha och kan inte duscha, vi ska ut idag och jag har fettigt hår! Ingen dusch blir igen utgång och det skulle ju vara förjävligt! Som tur är kommer det vattentankar med vatten och då ska jag vara först på plats. Men tror inte det vattnet räcker.. Folk kommer stå med spannar i rad och vänta på vatten, ungefär som i Afrika, största katastrofen på länge skulle jag vilja säga.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0