Home sweet home

Är hemma från en underbar helg på Öland nu och vi har haft det riktigt trevligt!

Åkte klockan 9 på fredag och var framme på Öland och Ekerums camping vid halv två, då mös vi lite i stugan och sedan åkte vi in till Ölands största stad Borgholm. Gick runder och kollade där och jag fick ett par svarta solglasögon, ungefär likadana som de jag trampade i sönder. På kvällen grillade vi hamburgare och åt chokladpudding, spelade några runder Yatzy och utforskade campingens lekplats.

På lördagen var det dags för helgens höjdpunkt Ölandsdjurpark & nöjesfält. Vi började titta på alla sorters olika djur och jag tog typ 100 onödiga bilder på djuren i olika vinklar vem tusan vill titta på dem nu? Man vill ju helst se djuren live och inte på ett foto bakom galler. Iallafall många fina och konstiga djur var där och det var mycket givande, när vi tittat klart på alla djuren i bur så gick vi till nöjesfältet och åkte lite barnkaruseller. Afrika expressen blev min och Louises favorit, den var verkligen super kul som Benjamin hade sagt. Vi hann även med en runda minigolf ska nog inte satsa på att bli golfproffs haha, sist men inte minst gick vi till vattenlandet och åkte vattenrutschbanor och solade en sväng.

Kvällen spenderades i stugan med yatzy såklart också gick vi även en runda vid sundet när de var solnedgång. Men dess för innan var vi och käkade oss proppmäta på restaurang Robert i färjestaden, jag åt en sovlaki och det var grymt gott!

Efter en natt i ett rum där det max var 10 - 15 plus grader i (höll på att frysa ihjäl) var det dags att åka hem.






Mer bilder finns på facebook!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0