Hos Johanna

Hejsan allihopa!

Nu sitter jag hemma hos Johanna med Johanna såklart, vi tittar på fotbollen och jag håller på Spanien och hoppas självklart att dem vinner men om jag ska vara ärlig tror jag dem förlorar och att Ryssland vinner så det blir Ryssland Tysklan i final tyvärr.

Igår åkte jag in till stan med min mamma gick och tittade lite och hittade ett par svarta jeans för ovanlighetensskull och lite underkläder. Sen kom pappa och vi gick och käkade kina mat, riktigt gott var det älskar verkligen vegetariska vårrullar. När jag kom hem gick jag till Louise där även Linda var, vi lirade lite kort. Stannade inte så länge därför att Johanna ringde och frågade om vi ville komma hem till henne i stan nu när hennes pappa är bortrest och visst ville vi det. Linda hakade tyvärr inte på men lika glada var vi ändå. Så jag, Johanna och Louise tittade på fotbollen. Vi drack även lite rosé vin eller rosat vin som det stod på flaskan haha. Vid elva gick Louise men jag stannade kvar, även Fabbe var här och Hans ett tag och jag hade det mycket trevligt. Somande dock alldelles försent ensam i Johannas pappas säng Johanna hade ju besök ;)

Idag har vi inte gjort så himla mycket vakande inte förrens vid ett och då gick vi och handlade frukost sen gick vi en runda på stan. Träffade Linnéa i stan så det blev en fika på espresso house. Efter fikan åkte jag och Johanna till skopunkten och Maxi för att handla mat inför kvällen. När vi kom hem lagade vi mat och det blev riktigt gott, fast det var mest Johanna som lagade mat jag stod för salladen inte illa det heller. Till förrätt blev det en mumsig räk/kräft macka och till huvudrätt scampi räckor heter det nog me en sås med basilika vitlök, gröna sockerärtor och champinjoner. Riktigt gott var det och gud vad vi blev mätta. Johanna kan verkligen laga mat det ska ni allt veta! Ikväll blir det att vi bara tar det lungt sätter på en film sen efter fotbollen hus i helvete hoppas den är bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0