Måndag.

Alltid lika svårt att komma upp ur sängen på måndagar fast det är nog alltid lika svårt vilken dag det än är.  Iallafall när klockan ringer klockan halv sju. Men dagen i skolan gick hyffsat snabbt och som vanligt fick vi väl inte så mycket gjort. Blev iallafall fett glad på spanskan för att vårt prov flyttades två veckor framåt, så det är på måndagen efter lovet. Riktigt skönt att slippa plugga idag men ändå jobbigt att provet är en måndag men nej inte klaga nu, be happy!

När jag logga in på msn och klickade upp hotmailen hade jag fått ett mejl av min klassförståndare Karolina. Information om praktikplatserna, äntligen säger jag bara! Nu får man välja mellan bussbolag, turistbyrå eller hotell. Bussbolag är ju nästan självklart att man ska välja eftersom då får man se och upptäcka en massa saker och lära sig något nytt, men sen tänker jag lite längre? Eller ja jag har en massa frågor. Om man bara får åka på en resa, vart osv? Fast tror ändå att jag ska välja Bussbolag för det låter mest spännande och intressant. Jag är nog helt enkelt dum om jag inte väljer det. En 10 dagars resa med boende, frukost och middag, också behöver man bara betala fikpengar. Men nu ska man ju inte se detta som en slappe resa utan det är ju ett syfte med det och det är ju att man ska lära sig något. Kommer vara fett nervös bara om jag ska åka utanför Sveriges gränser, för jag har aldrig rest utomlands ensam innan. Men det fixar jag måste bara tro på mig själv så kommer nog allt gå alldelles utmärkt!

Ska lätt välja Hyllinge buss bara för dem hade en så fräck reklam innan haha, Hyllinge buss pusspuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0