Valborg

Då var den stora dagen kommen som alla ungdommar har längtat efter. För nu har dem äntligen något att skylla på för att kunna festa som aldrig förr inte för att dem inte har det annars, men ändå. Själv tycker jag denna dagen överdrivs grymt mycket varför ska man supa in våren? Från början var det meningen att man skulle sjunga in / elda in våren.. Nu struntar många helt i det bara dem får supa. Nej det har gått till överdrift, jag menar inte att man inte ska festa för det har alltid varit en festardag. Men man kan väl ta det som vilken annan fredag eller lördag som helst. Många gör ju säkert det men det finns också väldigt många som överdriver med supandet och kör på extra mycket bara för det är valborg, onödigt helt enkelt. Sitter inte och säger detta för att jag inte ska festa idag utan för jag tycker så. Hade inte jag skulle gå upp så himla tidigt i morgon hade jag också festat men inte mer än vanligt. Nej valborg är totalt överskattat!

Vet vi förresten att Valborg är ett flicknamn om inte så vet ni det nu.

Valborgsbål vid Ringsjöns strand 2004.

Ta det lungt ikväll, brinn inte upp eller sup ihjäl er. Annars ha det super skoj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0