Lund.

Idag var ingen vanlig skoldag för min del. För klockan 08:27 tog jag och min klass tåget ner till Lund. För att sedan bli guidade runt hela Lund av 2:orna på  Turismgymnasiet där. Visst var dem jätte duktiga på det dem gjorde. Men jag menar vi gick verkligen runt hela Lund det tog oss 3 jävla timmar. Och som alla vet har det ju regnat en hel del idag så man frös ju inte lite och man var ganska trött i sina ben. Men vi nådde vårt mål som var deras skola. Fick äta i deras skolmatsal. Den var väl finare än vår kan man ju lungt säga. Ett minus var ju dock att det var soppa så man fick ju inte smaka på deras riktiga mat för jag menar soppa är fan inte föda för en människa.

Ett plus på deras skola var att dem reser betydligt mycket mer än vad vi gör? Vi har bara varit... ja vart fan har vi varit egentligen? Dem har varit i Sälen, Stockholm, Göteborg och Barcelona eller så skulle dem dit. Visst dem går på en privatskola det är ju därför. Kommunala skolor har inte råd att bekosta sådant säger dem.. Men det tror jag inte ett skit på. För om man kan ge Fordon på vår skola femtio tusen kroner till en jävla massa maskiner och mög. Så kan man banne mig ge oss några tusen så vi kan ut och resa och upptäcka världen. Jag menar det är väl det turism innebär? Äh förstår mig inte på vår rektor och kommunen och allt sånt mög. Men det lär man väl aldrig göra iheller. Nu ska jag sova för det behövs det vill jag lova, fy för vad jag är trött. Godnatt allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0