Hur kan man göra något sånt?

http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm&Player=wm&speed=_medS

Var precis inne och tittade på detta klippet och fick mig en rejäl chock. Skulle aldrig ha tittat på det för här sitter jag halvtförtvivlad med gråten i halsen. Hur i hela friden kan man göra något sådant?
Med ett oskyldigt litet djur. Jag kan inte förstå hur mannen i videon bara helt utan känslor flår den stackars minken levande när den är halvt avsvimmad efter att han har daskat den i marken som en jävla våt handuk eller något.
Men det värsta av allt är nog ändå folken som går och köper mössor, halsdukar,jackor och liknande med denna pälsen och tycker det är kanon. Visst är det snyggt men nu när man vet hur det går till med de stackars djuren hade jag aldrig kunnat ta på mig en sådan jacka,mössa eller liknanade. Och som blondinbella hade skrivit i sin blogg att det är likadant att äta ett djur som att använda päls, där är vi verkligen av delad åsikt. Det är absolut inte samma sak. Visst plågas väl vissa djur ibland för att bli vår föda. Men inte fan tar vi ifrån det dyrbaraste från dem när de fortfaranade är levande. Fy fan är nog det enda jag har att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0