Doktor Osman Muhammad.

Idag när jag vaknade kliade det sjukt mycket i ögonen,gjorde till och med ont i högra ögat så jag tittar mig i speglen. Och ser till min stora förvåning att det är fett jävla svullet, rött var det också fast inte i utan under. Så fick bli en osminkad dag i skolan idag. Var även hos doktorn med pappa när vi hade håla. Har stött på en till ur usel läkare. Tycker dem borde bojkotta Råå vårdcentral, dem kan ju för fan ingeting där nere. Eller så kan dem byta ut läkarna där nere. Han hade ingen aning om vad det var jag hade fått i ögat. Fast jag beskrev att det kliade och gjorde ont inne i ögat + att han lysste med en jävla lampa i ögat. Så en annan doktor fick också komma in och känna lite och då var det ja säg det du?
Har till och med haft något liknande i ögat innan så jag hade nästan till och med kunnat tala om för honom vad det var. Fick iallafall en salva som ska smörjas två gånger dagligen.Usch ja,så nu sitter jag här och ser ingeting på mitt högra öga kanske för att salvan innehåller olja?

Skolan idag var väl som vanligt, förutom att det känns som att det var en evighet sen jag var där. Var hela 6 dagar sen så det var ju ett tag sen.Redovisade min bok på engelska och det gick väl bra. Fast jag stör mig på att jag alltid ska bli så himla nervös, och duktig på att dölja det kan jag inte påstå att jag är. I morgon har vi muntligt prov i Samhälle, Brott & Straff. Kan bli intressant. Undrar om man ens får en syl i vädret? Och undrar vad det innebär?

Efter skolan var jag i stan med kära Linda ;D Det var kallt men annars var det trevligt. Gud vad det finns en massa massa som jag vill ha!


Kommentarer
Postat av: Lena H



Doktor Osman Muhammad:



Jag håller inte alls med om att doktor Osman Muhammad är en ur usel doktor han har varit den bästa doktor som jag någonsin har träffat. Jag hade en ovanlig sjukdom och hade uppsökt ett tio tal läkare innan jag träffade honom. Han tog sig tid och lyssnade noga på mig och antecknade vad jag sa om mitt liv från början till slut sedan informerade han hur han tänker och vad han kommer att göra för att bekräfta de misstankar han hade om min sjukdom. Det dröjde inte många dagar innan samtliga provsvar och undersökningsreslutat hade bekräftat vad han hade tänkt på.

Han var min räddning och jag hade den dagen bestämt mig om jag träffar en doktor till som säger att det inte är något fel på mig då skulle jag ta mitt liv. Men tack och lov att var där den dagen när jag sökte vårdcentralen.



Vad beträffar dina ögon besvär så hoppas jag att du blev bra nu. Det är otacksam av dig att skriva på ett så förnedrande sätt om en doktor som har räddat mitt liv.



MVH



L.H

2008-08-10 @ 20:46:43
Postat av: Linda

Jag håller med Lena H. Doktor Osman Muhammad är en riktigt bra läkare som lyssnar på patienten. Jag led inte av något livshotande när jag sökte vård men då andra läkare inte har trott mig när jag sökt för samma sak tidigare trodde doktor Osman Muhammad mig och visste direkt vad det var utan att ens blinka. Jag önskar det fanns fler som honom!

2010-11-09 @ 21:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0