Doktor Elisabeth.

Natten var hemsk, när jag skulle sova frös jag så mycket så jag trodde jag skulle skaka sönder. Hade mitt vanliga täcke på mig, ett till täcke dock lite tunare, en filt och ett överkast. Och trots detta frös jag ändå. Någon timme senare vaknade jag av att det kändes som jag kokade, så då var det bara att stänga elementet och ta av alla täcken. Sen resten av natten har jag vart annat frösit och vart annat svettats. Så när klockan var halv nio gav jag upp och begav mig upp. Mamma hade ringt doktorn så skulle dit några timmar senare. När vi kommer dit är min vanliga husläkare inte där så jag fick en annan. Haha lamare läkare får man leta efter. Det tog henne 2 minuter att kolla på mig. Hon tog inte ens stick i fingret för att titta sänkan eller hur det stavas och hon tittade inte i mina öron och tog inte tempen. Efter ett halsodlingsprov visade det sig att jag inte hade halsfluss iheller. Utan det var bara ett virus. Är det bara jag som blir irriterad när man bara har ett virus. Här går jag till doktorn ihopp om att få medicin så att jag ska slippa plågas men nejdå. Då får man istället knarka ner sig med en massa panodil och nässpray.

Frammåt eftermiddagen ringde min kära vän Johanna mig och undrade om vi kunde gå ut och gå. Motviligt svarade jag ja eftersom jag är typ slut i hela kroppen. Men jag ville ju samtidigt träffa henne. Det visade sig att det inte bara var synd om mig idag utom om henne också. För igår var hon så klumpig att hon bröt sitt lilla lillfinger och har nu gips typ upp till armvecket. Smart drag Johanna! Hahah,sen har vi bara legat i hennes soffa och degat.

I morgon får det nog bli skola för min del ändå. Jag menar man gör ju ingen nytta här hemma.

image72

visst var vi söta? haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0